Personvernerklæring

Det er viktig for oss at du har tillit til hvordan vi behandler dine personopplysninger. Her forklarer vi hvilke personopplysninger vi innhenter og hvordan vi bruker disse. Du vil også få forklart hvilke rettigheter du har og hvilke kontaktpunkt du kan henvende deg til.

1. Behandlingsansvarlig 

Daglig leder er på vegne av Filmkonsulentene AS behandlingsansvarlig for selskapets behandling av personopplysninger.

2. Personopplysninger som samles inn og behandles

Vi lagrer personopplysninger om våre kunder når du kontakter oss, registrerer deg via et skjema, bestiller en tjeneste eller besøker vår hjemmeside.  Andre kilder for registrerte data kan være kontaktdata fra nettsider, sosiale medier, offentlige eller private registre. Vi samler inn følgende personopplysninger:

  • Navn

  • E-postadresse

  • Telefonnummer

  • Hvilken virksomhet du jobber for

  • Stilling eller ansvarsområde

  • Hvilken bransje du jobber i

  • Hjemmesideadresse til virksomheten din

  • Opplysninger om hvilke type tjenester ditt firma ønsker

  • Andre opplysninger som utdypende spørsmål eller svar på skjemaer

  • Vi lagrer i tillegg adferdsmønster på vår nettside, dvs. opplysninger om hvordan den enkelte kunde navigerer på siden.

Videre fører vi en enkel logg på aktiviteter og dialog.

Vi bruker informasjonskapsler/cookies på våre nettsider for å gi deg som besøker siden best kundeopplevelse og service. Lov om elektronisk kommunikasjon krever at vi informerer våre besøkende om bruk av informasjonskapsler (cookies).

Les mer om bruk av informasjonskapsler her. 

3. Formål med behandlingen 

Formålet med behandlingen er å forvalte en relasjon. Vi lagrer de personopplysningene du har avgitt våre ansatte eller på våre nettsider for å:

  • Svare på forespørsler

  • Sende ønsket materiale, eller på andre måter kunne oppfylle våre forpliktelser mot at du sender inn dine opplysninger

  • Opprette og opprettholde en salgsdialog

  • Sende informasjon som kan være av interesse for deg

  • Få statistikk og opplysninger om brukeratferd som gjør at vi kan forbedre både hjemmesiden og selve brukeropplevelsen

  • Gi deg en mer personlig opplevelse og levere tjenester og annet innhold som interesserer deg

4. Grunnlaget for behandlingen 

Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6 (b).

Der du har samtykket til det benyttes også opplysningene til å gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kundeforhold via e-post, telefon og SMS. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst takke nei til å motta slik informasjon fra oss.

Der du har samtykket til det benyttes kjøpshistorikk og adferdsmønster til å gi anbefalinger og reklame spesielt tilpasset deg som bruker. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til slik bruk.

5. Utlevering av opplysninger til tredjeparter 

Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre du har samtykket til dette eller det foreligger et lovgrunnlag som pålegger oss å gi ut informasjonen.

For å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen bruker vi databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen.

De viktigste databehandlerne vi benytter i vår behandling er:

Vi benytter HubSpot til å samle inn informasjon via skjema og som CRM system med generelle nyhetsbrev og spesifikke oppdateringer til kunder. Systemet loggfører informasjon om hvilke nettsider som er besøkt og når samt at vi kan selv loggføre tidspunkt for dialoger.

Vi benytter Google Workspace med Gmail for kommunikasjon og lagring av opplysninger koblet til aktivitetsplaner, notater fra møter etc.

6. Sletting av personopplysninger

Vi lagrer dine personopplysninger hos oss inntil et kundeforhold avsluttes eller vår berettigede interesse opphører.

Har du en aktiv dialog med oss tar vi vare på opplysningene dine i 2 år fra den siste kontakten; deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg. En aktiv dialog defineres som at du har hatt interaksjon med oss eller representanter for oss de siste  2 årene via telefon, ved å besvare e-post, lastet ned materiale på nettsiden eller registrert deg via et skjema.

Har du samtykket til behandling av dine personopplysninger i forbindelse med at du takket ja til regelmessig e-poster, fortsetter vi å behandle dine personopplysninger til du avslutter ditt abonnement. Deretter lagrer vi dine personopplysninger i 2 år før vi sletter informasjonen.

I det tilfellet du er ansatt i en virksomhet som er kunde hos oss, behandler vi dine opplysninger innenfor rammen for kundebehandling. For aktive kunderelasjoner behandler vi dine opplysninger inntil (1) du avslutter din stilling i virksomheten, eller at (2) virksomheten ikke lenger har en aktiv kunderelasjon med oss. Når en kunderelasjon avsluttes, går vilkårene for lagring og behandling av opplysninger over til de samme vilkårene som er beskrevet i de foregående avsnittene. Avslutter du din ansettelse i virksomheten, er du selv ansvarlig for å gi oss beskjed slik at vi kan slette dine opplysninger.

Opplysninger vi etter bokføringsloven er forpliktet til å bevare vil lagres i inntil 5 år, i henhold til lovens krav.

7. Rettigheter for den registrerte 

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Det gjøres oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger. Du har videre rett til å kreve begrenset (frys) i behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet.

Du kan når som helst endre på dine avgitte samtykkealternativer eller trekke ditt samtykke.

8. Klage

Hvis du mener vår behandling av personopplysninger ikke er som beskrevet her, eller at vi på noen annen måte bryter personvernlovgivningen, så håper vi du kontakter oss først. Du har også rett til å klage direkte til Datatilsynet. Kontaktinformasjon finner du på Datatilsynets hjemmeside.

9. Informasjonssikkerhet

Opplysningene oppbevares av Filmkonsulentene AS i kundesystemet vårt HubSpot CRM. Vi har databehandler avtale med HubSpot som så igjen har avtale med sine underleverandører.

Vi sikrer dine personopplysninger ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll, samt ved kryptering av sensitive deler av avgitte opplysninger.

10. Kontaktinformasjon

Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til følgende adresser:

Filmkonsulentene AS
Rådhusgata 5B
0151 Oslo, Norge

Organisasjonsnummer: 920 198 635
E-post adresse: post@filmkonsulentene.no

Telefon: +47 900 13 306