Bli en del av oss

 

Initiativ for bærekraftig bilvask

Initiativ for bærekraftig bilvask er et samarbeid mellom Fellesforbundet, Handel og Kontor i Norge, Virke Servicehandel og Fellestiltakene LO-Virke.

Samarbeidet skal bidra til å øke bevissthet blant forbrukerne om viktigheten av å velge seriøse og bærekraftige aktører i markedet for bilvask samt øke bevissthet blant arbeidstakerne og arbeidsgiverne om fordelene ved et organisert arbeidsliv.

Målet med filmen

Filmen er en del av flere virkemidler i kampanjer om Bærekraftig bilvask. Kampanjen har gått over nærmere 2 år.

Målet med filmen er økt bevissthet blant arbeidstakerne og arbeidsgiverne om fordelene ved et organisert arbeidsliv. Det skal motivere til lokal dialog om organisering ved å peke på at et profesjonelt og ryddig forhold mellom arbeidsgiver- og takersiden er viktig for å bli betraktet som en seriøs virksomhet.

Målgruppen for filmen er ansatte og bensinstasjoner (eiere/driftere), med primært fokus på ansatte.

Skaper nysgjerrighet gjennom sterke visuelle grep

Løsningen ble en film, med sterke visuelle virkmidler, som henvender seg til unge arbeidstakere og bensinstasjonseiere og setter fokus på fordelene ved et organisert arbeidsliv og tariff. Filmen er blitt tatt godt i mot og benyttes både av samarbeidsorganisasjonene og deres medlemmer. Filmen er laget både i et 16:9 format og i 1:1 format for best mulig tilpasning for distribusjon gjennom både nettsider og sosiale medier.

Filmen er laget i samarbeid med Digitalråd.

 
Hans Munkevik - Filmkonsulentene

Lurer du på om filmbasert kommunikasjon kan være riktig for dere?

Kontakt oss for en hyggelig prat!

Forrige
Forrige

Skoliose

Neste
Neste

NDLA - Nasjonal Digital Læringsarena