Skeptisk?

 

Aditro - skybasert lønn og HR

Aditro leverer skybaserte lønns- og HR-systemer for større bedrifter med 500+ ansatte. Aditro hadde gjennom en lengre periode jobbet med å utvikle et nytt skybasert lønnssystem som skulle lanseres. For å få full innsikt i behovene startet vi prosessen med en workshop.

Det viste seg at Aditro hadde flere behov: De ønsket de å gjøre markedet og potensielle kunder klar over at de hadde noe nytt og spennende som snart skulle lanseres, og de ønsket å vekke tillit og interesse rundt det nye produktet. Aditro hadde et ønske om å skille seg ut fra sine konkurrenter gjennom å være lekne i sin kommunikasjon.

Utgangspunkt i store tekniske nyvinninger

For å møte forventningene til Aditro kom vi opp med forslag på to forskjellige løsninger. Et konsept på teaser for å vekke interesse for det nye produktet, og et forslag som gikk mer på selve produktet - lønnssystemet. Konseptet for teasere var å ta utgangspunkt i store tekniske nyvinninger som har blitt møtt med skepsis gjennom tidene. Teaser-filmene ble laget som enkle cut out animasjoner. For å skape interesse rundt selve produktet tok vi utgangspunkt i hvordan Aditro har utviklet løsningen. Gjennom helle utviklingsfasen har de fokusert på å lage et fleksibelt og brukervennlig system og har derfor involvert bedrifter og referansepersoner hele veien.

Resultatet ble en film om hvordan utviklingen av lønnsprogrammet har foregått - “Lønn i skyen”. Filmen inneholder intervjuer med lønningssjefer fra flere selskaper (XXL,  Løvenskiold og NCC) som forteller om flaskehalser og utfordringer, og ønsker for et fremtidsrettet lønnsprogram.  Deretter følger vi utviklingsteamet arbeid med å møte disse utfordringene.

Syv korte kampanjefilmer for sosiale medier og en hovedfilm

Vår leveranse ble syv korte kampanjefilmer for sosiale medier som skulle lede seeren inn til en landingsside. På landingssiden ligger hovedfilmen som presenterer lønnsprogrammet, og et skjema hvor interesserte kan registrere seg for å bli kontaktet. Filmene for sosiale medier ble levert tekstet i 1:1 format.

 
Hans Munkevik - Filmkonsulentene

Lurer du på om filmbasert kommunikasjon kan være riktig for dere?

Kontakt oss for en hyggelig prat!

Forrige
Forrige

Fotterapeutforbundet

Neste
Neste

AssisterMeg