Dine føtter fortjener fagfolk

 

Fotterapeutforbundet

Fotterapeutforbundet er en interesseorganisasjon for autoriserte fotterapeuter som ivaretar medlemmers faglige, økonomiske og sosiale interesser. Forbundet ønsket å bruke film som kanal for å nå ut med sitt budskap. Vi startet prosessen med en workshop for å avdekke kjernen i deres behov. Fotterapeutforbundet ønsket å oppnå flere ting med filmen; generell profilering og bevisstgjøring rundt hva en fotterapeut kan hjelpe deg med i forhold til fotproblematikk, dvs hva gjør en fotterapeut. De ønsket også å få frem forskjellen på en autorisert fotterapeut og en fotpleier, og de ønsket de å formidle hvor man kan finne nærmeste fotterapeut i forhold til bopel. Målgruppen var folk flest i aldersgruppen 45+ samt helsepersonell.

Ta vare på føttene dine

Den største utfordringen var å finne ut hvordan vi best kunne møte flere behov med en film. Vi konkluderte med at det ble veldig vanskelig å vise forskjellen på en fotterapeut og en fotpleier og valgte heller å fokusere på fotterapeuten. Løsningen ble en film som spiller på følelser og setter fokus på hvor viktig det er å ta vare på føttene. For å generere flere kunder ble pay off lagt opp til nettstedet finnfotterapeut.no

Nettsider, sosiale medier og skjermer på venteværelser

Filmen ble premierevist på Fotterapeutforbundets samling på Gardermoen til stor applaus. I tillegg til produksjonen utarbeidet Filmkonsulentene en plan og anbefaling for distribusjon. Vi anbefalte også skjermer på venteværelser til legekontorer rundt om i Norge. Alle medlemmene i Fotterapeutforbundet fikk tilgang til filmen slik at de kunne legge den på sine egne nettsider og Facebook-sider for å markedsføre både fotterapeut yrket generelt og sine egne praksiser spesielt.

 
Hans Munkevik - Filmkonsulentene

Lurer du på om filmbasert kommunikasjon kan være riktig for dere?

Kontakt oss for en hyggelig prat!

Forrige
Forrige

Utvikling av læremidler

Neste
Neste

Aditro