Dine føtter fortjener fagfolk

 

Fotterapeutforbundet

Fotterapeutforbundet er en interesseorganisasjon for autoriserte fotterapeuter som ivaretar medlemmers faglige, økonomiske og sosiale interesser. Forbundet ønsket å bruke film som kanal for å nå ut med sitt budskap. Vi startet prosessen med en workshop for å avdekke kjernen i deres behov. Fotterapeutforbundet ønsket å oppnå flere ting med filmen; generell profilering og bevisstgjøring rundt hva en fotterapeut kan hjelpe deg med i forhold til fotproblematikk, dvs hva gjør en fotterapeut. De ønsket også å få frem forskjellen på en autorisert fotterapeut og en fotpleier, og de ønsket de å formidle hvor man kan finne nærmeste fotterapeut i forhold til bopel. Målgruppen var folk flest i aldersgruppen 45+ samt helsepersonell.

Ta vare på føttene dine

Den største utfordringen var å finne ut hvordan vi best kunne møte flere behov med en film. Vi konkluderte med at det ble veldig vanskelig å vise forskjellen på en fotterapeut og en fotpleier og valgte heller å fokusere på fotterapeuten. Løsningen ble en film som spiller på følelser og setter fokus på hvor viktig det er å ta vare på føttene. For å generere flere kunder ble pay off lagt opp til nettstedet finnfotterapeut.no

Nettsider, sosiale medier og skjermer på venteværelser

Filmen ble premierevist på Fotterapeutforbundets samling på Gardermoen til stor applaus. I tillegg til produksjonen utarbeidet Filmkonsulentene en plan og anbefaling for distribusjon. Vi anbefalte også skjermer på venteværelser til legekontorer rundt om i Norge. Alle medlemmene i Fotterapeutforbundet fikk tilgang til filmen slik at de kunne legge den på sine egne nettsider og Facebook-sider for å markedsføre både fotterapeut yrket generelt og sine egne praksiser spesielt.

 

Lurer du på om filmbasert kommunikasjon kan være riktig for dere?

Kontakt oss for en hyggelig prat!

Kontakt oss
Forrige
Forrige

Utvikling av læremidler

Neste
Neste

Aditro